Platinum Ads
anep-enterprise anep-enterprise
Israk Mikraj

Thursday

Allahyarham Hani Mohsein

Arwah semasa di LCCT
...al-fatihah...



Sepi seorang lelaki

SEHINGGA saat akhir pemergiannya, Mohsin sendirian. Sejak lapan tahun lalu, hidupnya kosong tanpa kehadiran seorang wanita bergelar isteri.

Di tambah pula sejak pemergian ibunya dua tahun lalu, hidupnya menjadi bertambah sunyi. Apatah lagi dia adalah anak tunggal. Setiap kali pulang ke rumah, dia merasakan hidupnya terlalu cukup kosong dan kerap kali dia menyatakan perasaan itu kepada teman rapatnya.

Namun, mereka tidak menyangka kata-kata itu membawa petanda bahawa dirinya tidak akan lama di dunia ini. Mohsin juga pernah berkata kepada beberapa temannya, tiada siapa mahukan dirinya memandangkan dia seorang duda dan hingga ke akhir hayatnya memang Mohsin bersendirian.

Teman-teman menyifatkan Mohsin sebagai seorang yang baik hati, tidak hairan di hari kematiannya teman-teman bertali arus menantikan ketibaan jenazah untuk memberikan penghormatan terakhir kepadanya. Keadaan di perkarangan rumahnya cukup sesak hingga tetamu yang datang menziarah terpaksa beratur untuk melihat Mohsin yang terbujur kaku di tengah ruang tamu.

Bagaimanapun, dia beruntung meskipun tiada saudara mara bekas isterinya serta suami sudi menguruskan jenazahnya hingga ke saat akhir.

4 comments:

:: fAzRa :: said...

huwaa..sedih giler aku bile dapat tahu arwah hani meninggal...dah la aku suke suara dia...it just make upset..dah la satu family suke tgk roda impian...ish..ish...ish....

:: fAzRa :: said...

huwaa..sedih gler aku bile dpt tahu arwah hani meninggal ..mcm tak cayer jerk..dahla time tu aku dlm kelas..ish..ish..ish.....huwaa...takde dah suara macho dia...my family love to watch Roda Impian..his sweet smile..tapi paling sedih tgk anak dia r..............

Anonymous said...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

Anonymous said...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

 
Blog@nEp$ter
Direka oleh (hanif575)