Platinum Ads
anep-enterprise anep-enterprise
Israk Mikraj

Sunday

Selamat Berpuasa Mencapai Ketaqwaan

Assalamu'alaikum

Firman Allah SWT - surah Al-Bagarah 183 yang bermaksud:

"Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa"


Semoga dengan limpah rahmat dan rezeki anugerah Allah SWT akan kita manfaatkan untuk kesealamatan dan kebahagian dunia akhirat. Dunia fana ini adalah ladang subur bagi yang ber'amal soleh dan melakukan kemungkaran. Dengan akal dan bimbingan daripada RasulNya, Nabi Muhammad s.a.w., maka sebaik-baik pilihan yang bijaksana ialah mengabdikan diri hanya kepada Allah SWT dengan mematuhi dan mencontohi Nabi Muhammad s.a.w. Jauhi dan hindari diri daripada menjadi pak turut kepada hasutan iblis dan manusia yang selesa melakukan kemungkaran.

Firman Allah SWT - surah Al-Asry yang bermaksud:

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasehati supaya mentaati kebenaran dan nasehat menasehati supaya menetapi kesabaran."


Selamat mengerjakan ibadat puasa dengan mendapat kerahmatan, keampunan dan kelepasan azab neraka. Ma'af zahir dan batin daripada Blog@nepster.


Wasallam.

No comments:

 
Blog@nEp$ter
Direka oleh (hanif575)