Platinum Ads
anep-enterprise anep-enterprise
Israk Mikraj

Wednesday

Tragedi Stadium Sultan Mizan Runtuh









Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT) merasa teramat terkejut dengan kejadian yang berlaku iaitu Tragedi Stadium Runtuh. Stadium yang telah menelan belanja kira-kira RM 450 juta hanya mampu digunakan tidak sampai dua tahu selepas ianya dirasmikan pada 10 Mei 2008.

Adakah ini nilai dan kualiti Stadium yang menelan kos hampir Setengah Billion Ringgit ? MAMPAT pada tahun 2008 telah membuat sedikit laporan mengenai keadaan stadium yang tidak stabil dari segi strukturnya. MAMPAT juga difahamkan bahawa pihak JKR sendiri telah mengenalpasti kelemahan struktur tersebut tetapi sehingga ianya runtuh TIADA tindakan di ambil oleh JKR.

MAMPAT difahamkan kontraktor pembinaan Stadium telah didatangkan khas dari Korea semasa zaman Idris Jusoh lagi. Mungkin tiada kontraktor tempatan yang layak dan berkemampuan untuk membinanya...

Persoalan yang timbul di sini adalah apakah KUALITI JKR kerana telah meluluskan penggunaan stadium bahkan telah dirasmikan oleh Sultan Mizan. Apakah CF Stadium tersebut telah ada dan dikeluarkan ??? Apabila ini berlaku, siapakah yang bertanggungjawab...

MAMPAT sangat berharap SPRM akan segera melakukan siasatan, dimanakah lompang yang wujud ? Adakah terdapat unsur-unsur RASUAH di dalam pembinaannya.

Perkara yang sama, MAMPAT difahamkan pernah dikeluarkan melalui blog buletin online satu ketika dulu.Namun tiada tindakan diambil. MAMPAT juga difahamkan bahawa semasa maklumat mengenai ketidakstabilan dilaporkan, Stadium masih di dalam tempoh "guarentee" tetapi kenapa Kerajaan Negeri tidak mengarahkan ianya diperbaiki tanpa bayaran. Kenapa ianya berlaku ???? Adakah unsur-unsur Rasuah wujud di sini ???? Kenapa tiada tindakan segera dilakukan, bahkan stadium terus digunakan .... ??? Terlalu banyak persoalan yang wujud di sini ????

Betul ke MAMPAT dengar, pihak JKR telah menyatakan bahawa struktur yang ada sangat kukuh dan yakin tidak ada apa-apa yang akan berlaku kepadanya??? Tapi sekarang terbukti ianya salah.... Siapa Ir tu ??? Adakah beliau akan bertanggungjawab.. Difahamkan orang yang sama juga yang bertanggungjawab semasa Banggunan di TER ??? Betul ke ???

Bersama ini MAMPAT sertakan gambar yang pernah di ambil sebelum kejadian dan dilaporkan tetapi tiada tindakan diambil.....

Sumber: Blog MAMPAT

No comments:

 
Blog@nEp$ter
Direka oleh (hanif575)