Platinum Ads
anep-enterprise anep-enterprise
Israk Mikraj

Tuesday

Gmbr sekitar tanah runtuh..Lu pk la sndiri...

Salam…
Semlm dalam rancangan NASI LEMAK KOPI O di siaran TV9, Cik Mek Kelate terang2 cerite bahawa di kawasan tersebut yang di kelilingi rumah2 batu (bungalow) yang besar Cuma terdapat satu sahaja SURAU yang kecil (mek tunjuk dengan jari kelingking dia…he..he..he..) & tersangat uzur serta kecil bebenor…dan tidak terdapat masjid yang berdekatan…….masjid jauh kat rumah Dato’ K (dekat sekolah agama ampang)….Cik Mek kate lagi (dengan loghat kelate) ‘ajaib sungguh kerana 2-3 biji rumah yang berhampiran surau kecil tersebut…..xkena langsung walaupun secalit tanah……sambil dia kata….’renung-renungkan lah…….’
Nama jer ramai Melayu yang beragama ISLAM…..tapi nak buat masjid pun kedekut……..itu ler kena padah…..pulak tu mengada2….mkn-minum PBSM masakkan tak macam mangsa banjir mereka masak sendiri….pastu nak mintak hotel….wei…berapa punya besor ko duduk atas dunia ni….?? Naik helicopter….mangsa banjir naik bot buruk…yang mampu bawak 2-3 org shj dlm satu2 masa….LU PK ler SENDRI…!!!

P/S: pada yg meninggal……kita sedekahkan dengan AL-FATIHAH….AMIN…


Pada yg ada keluarga di kawasan ni pikir2kan ler..coz smlm khutbah raya pun dah ckp ni bala yg menimpa kepada org2 berharta yg masih tidak ingat ke jln ALLAH SWT…bukannya malapetaka or bencana alam..tetapi bala..imam yg memberi khutbah tu sendiri yg bercakap..disebabkan kerakusan manusia n org2 berharta hendak duduk di cerun2 bukit hah ni la akibatnya…sebab bukit tu benteng bumi..jadi bukit/hutan tu hak tuhan tiada siapa layak utk menceroboh hak tuhan…………..


















1 comment:

alerts said...

Although from different places, but this perception is consistent, which is relatively rare point!
nike dunk

 
Blog@nEp$ter
Direka oleh (hanif575)